129 nap

Az első felkészülő edzésem is megvolt a tegnapi nap folyamán. Összességében jó volt, jól esett, tulajdonképp semmilyen szinten nem vágott földhöz a dolog, de biztos vagyok benne, hogy lesz ez még másképp is.
Az edzés fele futás a Dunaparton, fele erősítés volt otthon. Az erősítésre mértékkel helyezek hangsúlyt a következő hónapokban. Mindenképp fontos, ezért lesz heti háromszor, meg nem is akarom lefutni/gyalogolni magamról az összes izmomat (ne adj isten fejlődni is jó lenne), de nem ez áll a középpontban. Három gyakorlatra szorítkozom: húzódzkodás, fekvőtámasz, guggolás, és ezzel le is fedtem a testemet.

Tapasztalatok:

  • Hideg.
  • Szorosabb sál kell az arcom elé, mert kényelmetlen, hogy a jelenlegi mindig lecsúszik, és fél kézzel tartom az orrom és a szám elé… ez a futótechnikán sem segít sokat…
  • Amitől legjobban tartottam, a térdem. Nagyon könnyen elkezd bemerevedni, és még nem fáj, de abszolút diszkomfort kategória, nagyon figyelnem kell rá. Sürgősen be kell szereznem ízületvédőt, illetve majd próbálkozok plusz rétegekkel, meg valami melegítő sport krémmel. Fáslizni nem szeretném, mert azt akarom, hogy képes legyen megtartani a súlyomat, szóval ne egy külső eszköz segítsen benne (legalábbis amíg nem muszáj, ne… majd a túrán). Ezeket a dolgokat még ki kell tapasztalnom. 🙂 Egyébiránt a térdem utána sem kezdett el fájni, szóval eddig jó, de legutóbbi futós próbálkozásom alkalmával is két hét után “adta fel”, szóval úgy számítom akkor lesz egy kritikus időszak, amit remélem most megugrok, mivel jóval több elszántság, tudás, és tapasztalat van mögöttem.
  • Kell vennem egy ujjatlan kesztyűt (elhagytam pár hete…), hogy a telefonon a trackert vagy a zenét nyomkodni tudjam, ha kell.
  • A guggolást kissé könnyűre vettem, ezt korrigálnom kell. Vagy súllyal vagy egy lábra váltok, még átgondolom.És már alig várom a következőt, a célomig pedig még 129 nap van hátra. 😀

Kinizsi Százas visszaszámláló

WP_20160117_12_20_49_Pro

Itt futkározom a Dunaparton, csak ez pár nappal ezelőtt készült, mert edzés közben arra koncentráltam, nem a dokumentációra. 🙂 De biztos lesz olyan is. 😛

Tervezett (teljesítmény)túrák tárháza

A felkészülés során persze nem árt elmenni túrázni is. Minden harmadik héten szombaton sort is kerítek majd rá. Arra gondoltam, megosztom veletek a tervezett túrákat, így ha bárkinek kedve van, csatlakozhat a mókához. 🙂 A táv folyamatosan növekszik majd, viszont többet ezekből hivatalos teljesítménytúrának tervezem, ahol jó eséllyel több távon is el lehet indulni. Így például aki nem akar május 1-én 70 km-t jönni, de 30-at azért jönne, lehetősége lesz arra is. 🙂
Tehát a következőkkel lehet számolni:

1. 2016. február 6.: Dobogókő-Csillaghegy – 20 km
Ezt a túrát két éve pont február elején megcsináltam egyedül, esőben és térdig érő sárban, majd megtartottam az esti edzésemet. Nagy siker volt akkor. 🙂

Felértem a kurvanagy emelkedön. 😀

Ket (@ketrec) által közzétett fénykép,

Hat óra körüli idővel sikerült akkor abszolválni, most azért 4-5 óra alatt illene letudni. Ez több mint elérhető cél, mert akkor viszonylag sokat megálltam dokumentálni az eseményeket, és az időjárás a lehető legkedvezőtlenebb volt. 🙂 Például a Nagy-Kevély tetején szürkeségen kívül mást nem láttam, pedig jó lett volna. De hangulatos volt nagyon. 🙂

Szép a kilátás a Nagy-Kevélyröl, ugye?

Ket (@ketrec) által közzétett fénykép,

2. 2016. február 27.: Csillaghegy-Kesztölc (Kinizsi szakasz) – 33 km
Szeretnék nagyjából végigmenni a Kinizsin “darabokban”, hogy tudjam mire számíthatok. Ez egy szívemhez elég közel álló útvonal, mivel Kesztölc a végállomása és én 12 éves koromig minden szabadidőmben Klasin voltam (Klastrompuszta, Kesztölctől pár kilóméter, tökéletes hely). Szóval ez jó lesz mindenféle szempontból, még ha Klastrompusztán nem is haladunk át közvetlenül… na de persze ki tilt meg egy kis kitérőt? 🙂

WP_20151112_12_53_43_Pro

Ez a kilátás a Kéményszikláról Klasira…
WP_20151112_12_49_55_Pro

…és Te velem jössz! 😀

3. 2016. március 19.: Iszkiri 45
Az Iszkiri teljesítménytúrán több táv is van, és kapcsolódik a Kinizsihez. 10km-től 102-ig lehet válogatni, én egy jó 45 km-ert szeretnék itt teljesíteni. Külön öröm nekem, hogy benne van a tatai Öreg-tó megkerülése. Általános iskolában minden évet Tatán kezdtünk egy részben sport táborral, itt sikerült egyszer komolyan leküzdenem magam (már akkor is térdfájós voltam), mikor lefutottam 4 kilómétert, majd kb 10 perc pihenő után a 7km-es távon, a tó megkerülésén is elindultam, és pár másodpercen múlott ugyan, de be is értem szintidőn belül, ami nekem hatalmas teljesítmény volt akkor. (Igazából futás tekintetében ma is az lenne… remélem hogy hamarosan már nem. :D) Emlékszem az utolsó 100 méteren nem éreztem a lábam és olyan volt mintha én lennék BB8 az új SW-ból, és csak valami fura golyón gurulnék előre ami nem is a testemhez tartozik. Na ennyit erről, szóval jó lesz, Tatára is évek óta tervezem hogy visszalátogatok.

Tata_castle_02

A kép forrása: https://hu.wikipedia.org/wiki/Tata

4. 2016. április 9.: Dorog-Tata (Kinizsi szakasz) – 63km
Ez a Kinizsi “végét” jelentené, ami mondjuk nem a vége mert több mint a fele, de számomra teljesen ismeretlen terep, nem is kirándultam vagy túráztam még arra emlékeim szerint. Azért is jó lenne látni, mert ennek a szakasznak a nagyrészét egyébként sötétben fogom már megtenni. 🙂

5. 2016. április 30./május 1.: Sárga 70
Ez a túra éjszaka indul, Esztergomból Budaörsre. 70 kilóméter, bő három héttel a Kinizsi előtt, ha ezt rendben tudom abszolválni, akkor tényleg jó esélyekkel indulok. Illetve így lesz éjszakai túrázás is a felkészülő időszakban, ami nem hátrány… és lehet tesztelni a felszerelést. Tehát főpróba. 🙂

Bármelyik alkalommal csatlakozhattok, ki tervezi? 🙂

100 kilométer, 24 óra, mi az?

Kinizsi 100!

Na idén ezt el akarom érni. Már évek óta ácsingózom, hogy igen, igen, el kéne indulni, de jó lenne megcsinálni, satöbbi. De valahogy valami más mindig fontosabb volt. Most nem.

Május 28-án kerül sor erre az igen erőtpróbáló kihívásra. Ez egy teljesítmény túra, ahol 100 kilométert kell megtenni gyalog 24 óra alatt. Nagyon szeretek kirándulni, túrázni, mióta eszemet tudom erdő vett körül, tehát az alapok megvannak. A lelkesedés megvan, az elszántság megvan.path-972781_1920

De azért félek… nem fogom a fejemet a homokba dugni, ez tényleg igazi kihívás. Fizikailag, és mentálisan is. A kettő persze hat egymásra, így erősen pozitív gondolatokkal bombázom magam, hogy sikerülni fog. Ez viszont nem vagy csak részben hat az ízületeimre, és a térdemre. Ez az amitől igazán félek. Tisztában vagyok vele, hogy mekkora őrültségnek tűnik elindulni ha számba veszem azt, hogy volt már hogy térdreestem az erdő közepén mert nem bírta tovább a lábam, vagy hosszabb kirándulások után lehet napokig sántikálok, vagy például mint szeptemberben, egyszercsak szimplán nem tudok lábra állni egy hétig. Szóval ez ijesztő kicsit, de pont ez amiért talán évek óta a Kinizsi 100 lebeg a szemem előtt. Ha ezt megcsinálom, akkor igazán legyőztem magam, akkor nem hagytam, hogy egy szeszélyes betegség uralja az életemet.

Számolok ezért ezzel is. Az edzéstervembe nagy hangsúlyt fektetek az állóképességen kívül a láb erősítésre, hogy nem az ízületeim, hanem az izmaim tartsák majd meg a súlyomat. Nyilván egy pár kiló leadása is könnyíthet a terhelésen, illetve porcerősítő, fásli, egy igazán jó bakancs vagy terepfutó cipő, (még nem döntöttem), sőt lehet hogy megtalulok túrabottal túrázni, bár ez valamiért távol áll tőlem, pedig hasznos lenne.

Na de a lényeg a lényeg. Nekivágok. Edzésterv készen, jómagam felspannolva. És igen. Meg. Akarom. Csinálni.

Tartsatok velem. 🙂